söndag 13 juli 2014

Dag 57

Bönan till Eskön, 5 km
Kort dagsetapp pga frisk nordostlig bris. Jag insåg snabbt efter att ha tagit mig runt udden vid Utvalnäs att jag svårligen skulle kunna ta mig runt Iggön på utsidan i denna motvind. 
När jag kom fram till Esköns sydsida och inloppet till genomfarten/kanalen så uppenbarar sig de tre vindskydden. Perfekta rast- och tältplatser. Här på Eskön finns också en liten sommarbutik. Det blev en vända dit också för att inhandla söndagsmiddagen. Rökt pepparlax med färskpotatis, och till det en öl (Tack Johan).
Det duggregnar, i morgon ska det bli sydliga vindar.

2 kommentarer:

  1. Skönt med sydligt eller hur; ) seglade över till Mariehamn i sydliga vindar. Hoppas att vinden står sig. Lycka till!!!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det ska bli sydliga vindar i morgon påstås det. Jag tackar och tar emot.

    SvaraRadera