onsdag 9 juli 2014

Dag 53

Från Krokholmen genom Väddö kanal till Kvarnbacksmyren, 38km
En dag präglad av sol, trevliga samtal och motorbåtar. Den ovanligt sociala delen av dagen kom sig av att färdvägen gick i trånga vatten och att jag klistrat på min hemorts namn längst bak på kajaken. Ofta kommer då frågan: "Har du paddlat från Örnsköldsvik?", och då är man ju tvungen att dra hela historien. Motorbåtstrafiken kommer sig av att det är många sommarstugor i trakterna här. En person berättade för mig att i Norrtälje kommun finns flest sommarstugor i Sverige. Jag är benägen att tro på honom. 
På bilden ovan ser ni Lars och Lisa. Jag träffade på dem när jag gick i land på denna övernattningsbadstrand. För er som inte paddlar kan jag berätta att Lisa är modellnamnet på kajaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar