fredag 1 augusti 2014

Dag 76


Från Långreven, Kont till Bäcklundsudden, några km syd om Ratan. 48 km

Att vi hamnade i denna lilla småbåtshamn berodde på det häftiga regn-hagel-åskvädret som tvingade oss att snabbt ta i land. Det lite absurda i situationen förstärktes av att det samtidigt som regnet vräkte ner sprang en ren på stranden. Lite fjällkänsla alltså.
Orsaken till att jag skrev "vi" är att jag under dagen träffade på en annan HBB:are, Ove Sigvardsson, som satt i solen  och hade lunchpaus. En riktig gördetsjälvare. Blå Bandet ska man ju paddla själv, fixa maten själv osv osv. Men Ove har gjort sin kajak, paddel och mycket annat själv, imponerande. Vi gjorde sällskap under eftermiddagen under trevligt samspråk. Jag provade hans egengjorda grönlandspaddel några kilometer. Jag har aldrig paddlat med någon sådan förut. Mycket trevlig att paddla med. Det får bli mitt vinterprojekt att tillverka en sådan.

2 kommentarer:

  1. Talade Ove om att hans paddel är ihålig, jag gjorde en paddel förra veckan av en vanlig 22x95 bräda, köpte en el-hyvel det sparade mycket jobb.

    Med vänlig hälsning Johan Öbrink

    SvaraRadera
  2. Hej Johan! Jo, han berättade att den var ihålig, men jag glömde ftåga om han hade plastat insidan. Bra ide med elhyveln. Det ska jag komma ihåg.

    SvaraRadera