lördag 24 maj 2014

Dag 7

Ängholmen till Valö 40 km
Sitter nu i den gamla fyrmästarbostaden på Valö. Hit kommer man efter att ha paddlat förbi Brännö, Styrsö, Donsö och Vrångö. Stället disponeras av Göteborgs kanotförening, GKF.
Anki har berättat så mycket om detta ställe så jag känner mig riktigt hemmastad här. Tilläggas bör att passagen av fartygsleden till Göteborg gick riktigt smidigt. Båtfolket hade väl tagit lunch. Det allvarligaste missödet inträffade på Donsö. Jag kom tolv minuter efter att ICA-affären hade stängt. Det resulterade i att jag blev utan den kalla öl jag tänkt inhandla. Vatten är förresten mycket nyttigare sitter jag just nu och intalar mig. Surt sa räven om rönnbären.

1 kommentar:

  1. Heja Peter bra jobbat!
    Du kommer vara i bra form för Kebnekaise! :)

    SvaraRadera