fredag 23 maj 2014

Dag 6


Danholmen till Ängholmen 34 km.
På Sandholmen träffade jag på paret Bouvin. De bjöd på en smarrig kanelbulle och en trevlig pratstund. Det blev dagens sociala höjdpunkt. Jag sitter nu på en av de öar ni tipsade om, riktigt trevlig ö. Jag har redan hunnit bada två gånger. Bra badtemperatur.
Paddlingen gick skapligt. I alla fall så var det inte motvind men fortfarande motström.
Mumsade i mig en glass på Marstrand i folkvimlet där, och nu ligger jag här på en fin strand, mol alena, så kan de va.
Till de trevliga skolbarnen från Katrineholm, som ringde upp mig i går vill jag hälsa till och säga att ni hade väldigt kloka och bra frågor.

5 kommentarer:

  1. Det ser fint ut! Jag får hålla koll när du närmar dig hälsinge-kusten, annars kan du väl ta en avstickare till Rättvik så vi får supporta dig. (Dalälven - Siljan)

    SvaraRadera
  2. Dalälven ingår inte i min plan. Alldeles för myggigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK! Undvik myggen! Siljan är dessutom en rätt enformig paddelsjö med bara någon enda ö, men med rätt vik. Bönan eller Sandarne får det bli!

      Radera
  3. Heja, heja Peter! Vi följer din (b)logg med intresse och önskar dig fortsatt lycka på de sju haven som den moderna sjöfarare du är. Sven-Erik & Britt-Mari

    SvaraRadera
  4. Har det gått bra idag? Daniel hälsar att han hellre åker bil än paddlar. Hannes och vi tjejer saknade dig i Skule idag!
    Danne H AK G

    SvaraRadera